RETUR & REKLAMATION

Vi är måna om att du som kund alltid ska vara nöjd med ditt köp hos oss. Kontakta alltid oss via e-post INNAN du returnerar din order, vare sig det rör sig om en retur eller reklamation.

 

ÅNGERRÄTT

Vi tillämpar 14 dagars ångerrätt som börjar gälla från det att du mottagit din beställning. Om det har gått mer än 14 dagar sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte. Vi ber dig returnera varan till oss i oanvänt skick i originalförpackning.

 

Om du som kund vill göra en retur på en webborder lägger du de varor du vill returnera i samma emballage som din beställning kom i. Du som kund står för returkostnaden. I samband med att du lämnar in din retur hos ditt postombud så kommer du att få ett inlämningskvitto. Vi ber dig behålla det kvittot till dess du fått din returbekräftelse från oss.

 

Ångerrätten gäller inte för presentkort, REA-varor, fotvårdsprodukter och hudvårdsprodukter. Eventuella fel kan självklart reklameras.

 

Du kan alltid enkelt göra en retur eller byta i vår butik utan kostnad. För att göra en retur i vår butik behöver du enbart ta med dig produkten du önskar returnera samt ditt ordernummer in till butiken. Om du vill genomföra returen i butik får du gärna meddela returorsak till den som tar emot din retur.

 

ÅTERBETALNING

Har du betalat med kort sätts pengarna för returen minus eventuell fraktkostnad tillbaka in på kortet. Du betalar endast för de varor du behåller samt eventuell fraktavgift på 69 kronor. Har vi skickat fel eller en defekt vara står vi naturligtvis för returfrakten. Ny vara skickas kostnadsfritt till dig och returfrakten återbetalas via samma betalningsmedel som du köpt varan för.

 

Vid betalning via Swish förs beloppet tillbaka till ditt konto som är kopplat till ditt Swish-nummer, förutsatt att Swish-numret är kopplat till samma konto som vid betalningstillfället.


DELÅTERBETALNING

Vid retur till oss inom ångerrätten där produkten är i avsevärt förändrat skick som inte kan återställas kan ett prisavdrag komma att göras på upp till 100% av produktens värde. I det fall du önskar få produkten åter kan även en fraktavgift på 69 kronor komma att debiteras.

 

SEN ELLER UTEBLIVEN ÅTERBETALNING

Om du inte har fått någon återbetalning ber vi dig först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag eftersom det ibland tar lite tid innan återbetalningen krediteras. Kontakta därefter din bank då det oftast tar lite tid innan återbetalningen görs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, ber vi dig kontakta Phoenix Kliniken.

 

Vid reklamation där vi inte påträffar något fel på produkten, eller om det är ett fel orsakat av användningsfel kan vi komma att debitera en avgift på 69 kronor för att returnera plagget till dig, eller kassera det utan kostnad. Vi kommer självklart att hålla dig uppdaterad under ärendets gång. Vi debiterar aldrig någon avgift vid godkänd reklamation.

 

Phoenix Kliniken tillämpar inte bytesorder, beställning av nya varor görs via www.phoenixkliniken.se. Om du endast behöver byta en vara till en annan storlek kan du göra detta i Phoenix Klinikens butik i Avesta. Detta gäller endast i mån av tillgänglighet, samt mot uppvisande av leveransbekräftelsen.

 

FEL PÅ VARAN

Vid fel på vara ombeds du att omedelbart reklamera uppenbara material- eller produktionsfel på levererade varor till Phoenix Kliniken, dock senast 14 dagar efter köptillfället – detta gäller även transportskador. Ny vara skickas kostnadsfritt till dig, och returfrakten återbetalas via samma betalningsmedel som du köpt varan för. Önskas pengar så räknas detta som ångerrätt (se info ångerrätt). Kontakta oss innan du returnerar en vara. Phoenix Kliniken följer konsumentköplagens regler.