LEVERANS

VILKA LEVERANSALTERNATIV FINNS DET?

Nedan kan du läsa om samtliga leveransalternativ som Phoenix Kliniken erbjuder sina kunder.


Vår målsättning är att du som kund skall få leverans inom 2-4 arbetsdagar. Leveranstiden kan dock variera beroende på mängden beställningar att expediera samt omständigheter vilka Phoenix Kliniken inte råder över som tex förseningar hos transportören.


När varorna lämnats för leverans skickas en leveransbekräftelse via e-post. Du får ett SMS när varorna finns att hämta vid närmsta utlämningsställe. Paketet kan spåras via kolli-id på nätet.


LEVERANS MED DHL ELLER POSTNORD TILL UTLÄMNINGSSTÄLLE

phoenixkliniken.se skickar alla sina paket med DHL eller PostNord. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Phoenix Kliniken betalningsansvariga, du måste dock meddela vår Kundtjänst inom 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. I det fall paketet har en synlig skada, eller om innehåll saknas behöver vi anmäla det till transportören inom 1-3 dagar från mottagandet och vi är därför tacksamma om du som kund meddelar oss så fort en sådan situation uppstår.


Kostnad:

  • 69 kr oavsett storlek på paketet
  • kostnadsfritt för ordrar över 1500 kr


UTHÄMTNING I AVESTABUTIKEN

Du kan välja att lägga en order via phoenixkliniken.se och sedan hämta ut order i den fysiska butiken i Avesta. Inga extra kostnader tillkommer vid detta valda leveranssätt. Kontakta ALLTID butiken via telefon 070-744 92 50 och boka en tid för uthämtning av ditt paket.


Butikens öppettider:

Måndag-onsdag & fredag 11-17

Torsdag 11-16

Lördag & söndag stängt

Röda dagar är butiken stängd


Vi hjälper dig att handla säkert genom att levererar paketet till dig utanför butikens entré om du önskar detta. Annars är du välkommen in i butiken på bokad uthämtningstid. För dig som väljer detta leveransalternativ så erbjuder vi även betalning med kontanter eller presentkort.


EJ UTHÄMTAT PAKET

För alla paket som inte hämtas ut från uthämtningsställe förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift på 200 kronor. I det fall du valt uthämtning i vår butik är avgiften för outlöst paket 100 kronor. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, eventuell returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. I det fall paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Denna avgift kommer då att dras av från det belopp du skulle få tillbaka efter att vi hanterat returen.